Dag 6 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Juliet Vries - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Juliet Vries - WaarBenJij.nu

Dag 6

Blijf op de hoogte en volg Juliet

06 December 2018 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Voor de zesde dag op rij gaat vòòr 06.00u de wekker af. Het lijkt potdikkie wel een normale werkweek! Stipt 06.00u rijden we weg en nemen dit keer de noordelijke route naar Johannesburg. Op de heenweg reden we over de zuidelijke route, een mooie weg, maar met veel ‘potholes’ in de weg. Deze noordelijke route voert ons langs de Magoebas-kloof, die echt adembenemend mooi is! Het is flink klimmen met de auto met hier en daar een haarspeldbochtje, maar het uitzicht is prachtig!
Om 11.30u komen we bij het vliegveld aan, leveren de huurauto in en eten een broodje. Tussen 14.00-16.00u brengt de airbus 340-200 van African Airlines ons naar Kaapstad, waar we de volgende huurauto ophalen. Dit keer hebben we een zilvergrijze Ford Figo met automaat, prima bakkie ook weer. Het is twintig minuutjes rijden naar ons appartement. Daar aangekomen vertelt Kuda van TotalStay ons dat de wifi helaas niet werkt, daarom komt ook dit verslag met vertraging. Het appartement is precies zoals op de plaatjes; super strak, modern en schoon met mooie keuken-apparatuur van Le Creuset, Nespresso en Delonghi, een Bosch oven en LG wasmachine. Naar ouderwets familie-gebruik verander ik wel direct de indeling een beetje haha!
Het vinden van een supermarkt blijkt nog best lastig, daarom eten we een hapje bij tapas-restaurant Fork&Spoon, een heel hip tentje, wat vol zit met toeristen en andere Nederlanders. Ons geplande Boer-Zoekt-Vrouw-avondje kan zonder wifi helaas niet doorgaan, hopelijk is het morgen gefikst!

• 07 December 2018 - 12:28

Han & Ellen:

Tjonge, wat een ontberingen! Maar toch ook avontuurlijk en weer veel gezien! Hopelijk genieten jullie nu van het meer geciviliseerde Capetown. Hebben jullie de neushoorn nog gespot!? Luipaard is wel bijzonder: bij de meeste Zuid Afrika bezoekers ‘mist’ die op de big-five lijst! Nijlpaard is trouwens ook cool.

• 07 December 2018 - 13:16

Marianne:

Hoi allebei, heftige dag nummer 5. Maar wel veel gezien in ieder geval, geweldig ervaring! Geniet nu lekker van Kaapstad en omgeving en het luxe appartement. Luipaard is uniek hoor. Hebben wij op onze safari's ook maar 1 keer gezien.